Privacy Policy

Privacybeleid

Wij hechten veel waarde aan uw privacy en vinden het belangrijk dat u altijd weet welke gegevens we over u verzamelen en waarvoor deze gegevens worden gebruikt. Dit Privacybeleid bevat bepaalde informatie over onze gegevensverwerkingsactiviteiten wanneer u onze website bezoekt via www.chapterzero-netherlands.nl (de “Website”), wanneer u lid bent en gebruik maakt van onze lidmaatschaps-, forum- en servicevoorzieningen.

Lees dit Privacybeleid zorgvuldig door om onze praktijken met betrekking tot uw persoonlijke gegevens te begrijpen en hoe we ermee om zullen gaan. Door onze Website te bezoeken of gebruik te maken van onze Diensten, erkent u de voorwaarden van dit Privacybeleid en het gebruik en de openbaarmaking van uw persoonlijke gegevens zoals uiteengezet in dit beleid.

Wie wij zijn en hoe u contact met ons kunt opnemen

Wij zijn Chapter Zero Netherlands (de “Stichting”), een non-profitorganisatie geregistreerd in Nederland met registratienummer 864698008, geregistreerd kantoor te Gemeente Amsterdam en bezoekadres op Wirdumerdijk 34, 8911CE Leeuwarden. Wij zijn de aanbieder van de Diensten en de Website.

Als u vragen heeft over dit Privacybeleid of ons gebruik van uw Persoonlijke Gegevens, als u een probleem wilt melden of als u een van uw rechten onder dit Privacybeleid wilt uitoefenen, kunt u contact met ons opnemen via de volgende contactgegevens:

Post: Wirdumerdijk 34, 8911CE, Leeuwarden, Nederland

E-mail: info@chapterzero-netherlands.nl

Welke gegevens verzamelen wij?

De Stichting verzamelt de volgende Persoonlijke Gegevens:

  • Lidmaatschaps- en Gebruik van Diensten Gegevens: voor- en achternaam, e-mailadres, telefoonnummer, bedrijf dat u vertegenwoordigt, btw-nummer, land, biografie of cv.
  • Website Gegevens: e-mailadres (ID), gebruiksgegevens van de diensten, gegevens over onjuist gebruik, modelnaam van apparaten met smart OS (tablet, smartphone, etc.), besturingssysteem-informatie, apparaat-id (UUID), advertentie-id (ADID).
  • Factureringdetails (Bedrijfsnaam, btw-nummer en adres) wanneer deze vereist zijn voor een betaling voor een Dienst of lidmaatschap van de Stichting.

Sommige van de hierboven beschreven informatie wordt automatisch verzameld via cookies of mobiele cookies (gegevensbestanden die door een website naar uw computer worden gestuurd en op de harde schijf worden opgeslagen, of een klein bestand dat op uw smartphone wordt geplaatst).

Tenzij anders vermeld, zijn alle Persoonlijke Gegevens die door de Stichting worden gevraagd noodzakelijk voor het verstrekken van de Diensten op de Website, en het niet verstrekken van deze Persoonlijke Gegevens kan ervoor zorgen dat u geen toegang hebt tot onze Website of onze Diensten kunt gebruiken. In gevallen waarin de Stichting specifiek aangeeft dat bepaalde Persoonlijke Gegevens niet noodzakelijk zijn, bent u vrij om deze gegevens niet te verstrekken zonder gevolgen voor de beschikbaarheid of werking van de Dienst. Als u echter besluit om verdere Persoonlijke Gegevens te verstrekken, zullen wij deze verwerken in overeenstemming met dit Privacybeleid.

Cookiebeleid

Deze website maakt gebruik van cookies om uw gebruikerservaring te optimaliseren en het verkeer op de site te analyseren. Deze cookies stellen ons en derden in staat om inhoud en advertenties aan te passen op basis van uw internetgedrag en profiel. Daarnaast maakt het mogelijk om informatie via sociale media te delen. Voor bepaalde Cookies heeft u de keuze om deze cookies wel of niet te accepteren. U kunt uw instellingen beheren via onze Cookie-instellingen op de website. Een Cookie-banner stelt u in staat om niet-noodzakelijke voorkeurcookies te accepteren of te weigeren. Als u echter cookies uitschakelt, kunnen bepaalde delen van de website niet optimaal functioneren. Deze website gebruikt essentiële, analytische en voorkeurcookies.

Essentiële cookies: Deze cookies zorgen ervoor dat de website goed functioneert. We gebruiken deze cookies ook om anonieme website-statistieken bij te houden. Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn, kunt u ze niet weigeren zonder de werking van de website te beïnvloeden. U kunt deze cookies blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen aan te passen, zoals beschreven in onze privacyverklaring.

Analytische cookies: Deze cookies verzamelen informatie die ons helpt te begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn. Deze cookies helpen ons ook om deze website aan te passen en zo uw gebruikerservaring te verbeteren.

Voorkeurcookies: Deze cookies worden gebruikt om de prestaties en functionaliteit van deze website te verbeteren. Deze cookies zijn niet essentieel voor het gebruik van de website. Echter, bepaalde delen van deze website kunnen niet optimaal functioneren zonder deze cookies.

Derde Partij Verwijzingen

Als onderdeel van uw lidmaatschap van de Stichting kunt u ons vertellen wie u heeft doorverwezen, of u kunt andere potentiële leden naar ons doorverwijzen. Als u persoonlijke gegevens van derden met ons deelt, bent u verantwoordelijk voor ervoor te zorgen dat u voldoet aan de toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming wanneer u die persoonlijke gegevens deelt.

Waarom verzamelen en verwerken wij uw Persoonlijke Gegevens?

Wij verzamelen en verwerken uw persoonlijke gegevens voor de volgende doeleinden:

Om de Diensten en de Website te bieden:

  • om onze leden toegang te bieden tot onze Diensten
  • om klimaatveranderingsbriefings, rondetafelgesprekken, workshops en conferenties te organiseren met onze partners
  • om briefingsmaterialen, toolkits, films en online cursussen beschikbaar te stellen om directeuren te helpen hun kennis te ontwikkelen
  • om een forum te bieden waar directeuren ervaringen kunnen delen en kwesties kunnen bespreken
  • om u informatie te verstrekken die u hebt opgevraagd
  • om de Website efficiënt te laten functioneren en gebruik te analyseren

Om ons ledenbeheer te organiseren:

  • om contact met onze leden op te nemen over hun lidmaatschap en andere relevante updates over de Stichting
  • voor lidmaatschapsrelaties en om vragen, verzoeken of klachten van onze leden te behandelen
  • voor interne administratieve doeleinden van het lidmaatschap
  • om onze leden en hun behoeften/vereisten beter te begrijpen

Voor marketingdoeleinden:

  • om onze leden relevante marketingmaterialen te verstrekken met betrekking tot evenementen die we organiseren
  • om onze leden op de hoogte te stellen van andere relevante evenementen die ze mogelijk willen bijwonen, bijvoorbeeld over risicobeoordeling, rapportage, scenarioanalyse, kansbeoordeling, besluitvorminganalyse

Hoe beschermen wij uw gegevens?

De Stichting neemt passende technische en organisatorische maatregelen om ongeautoriseerde toegang, openbaarmaking, wijziging of ongeoorloofde vernietiging van uw persoonlijke gegevens te voorkomen. In het bijzonder zorgen wij ervoor dat uw persoonlijke gegevens alleen op een need-to-know basis worden gedeeld met ons personeel.

Wanneer delen wij uw gegevens?

In het algemeen worden uw gegevens uitsluitend verwerkt door de Stichting en delen wij geen Persoonlijke Gegevens met derden, tenzij dit nodig is om u de Diensten te bieden of de Website te laten functioneren. Hiervoor kunnen wij uw persoonlijke gegevens delen met de volgende categorieën ontvangers:

Partners en Geassocieerde Organisaties:

We kunnen uw persoonlijke gegevens delen met organisaties waarmee we samenwerken om specialistische ondersteuning aan onze leden te bieden of waarmee we evenementen co-hosten. Deze organisaties kunnen uw persoonlijke gegevens voor hun eigen doeleinden verwerken.

Dienstenleveranciers:

Om de Diensten en de Website te bieden, werken we samen met dienstenleveranciers (bijv. hostingproviders, technische serviceproviders en marketing- en communicatiebureaus) die mogelijk persoonlijke gegevens ontvangen en verwerken op onze instructie en op basis van een contractuele gegevensverwerkingsovereenkomst.

Regelgevende instanties:

We kunnen uw persoonlijke gegevens openbaar maken op basis van een bindende bevel van een regelgevende autoriteit, overheidsinstantie of wetshandhavingsorgaan met jurisdictie over onze activiteiten.

Professionele adviseurs en auditors:

We kunnen uw persoonlijke gegevens openbaar maken aan professionele adviseurs (zoals juridische adviseurs en accountants) of auditors voor het leveren van professionele diensten aan ons.

Leden van de Stichting:

De Stichting heeft als doel een gemeenschap van leden te creëren die binnen het forum van de Stichting ervaringen kunnen uitwisselen en daarom delen we uw lidmaatschaps- en gebruiksgegevens zoals hierboven beschreven met andere leden van de Stichting.

Op uw verzoek:

In bepaalde omstandigheden kunt u de optie hebben om zelf informatie met anderen te delen als onderdeel van onze gemeenschap (bijvoorbeeld wanneer u persoonlijke gegevens verstrekt in een openbaar toegankelijk communityforum). U moet zich ervan bewust zijn dat persoonlijke gegevens die u vrijwillig online opneemt en verzendt in een openbaar toegankelijke blog, chatruimte, sociaal mediaplatform of anderszins online, of die u deelt in een openbaar forum, door anderen kunnen worden bekeken en gebruikt zonder enige beperkingen. Wij kunnen dergelijk gebruik van uw gegevens niet controleren en door gebruik te maken van dergelijke diensten, neemt u het risico dat de persoonlijke gegevens die u verstrekt door derden voor verschillende doeleinden kunnen worden bekeken en gebruikt.

Juridische grondslagen voor de verwerking van uw persoonlijke gegevens

De Stichting is verplicht u te informeren over de verschillende juridische grondslagen waarop wij ons baseren om uw persoonlijke gegevens te verwerken. Deze worden hieronder beschreven.

Wanneer u ons toestemming geeft om uw persoonlijke gegevens te gebruiken

Wij mogen uw persoonlijke gegevens gebruiken wanneer u ons daarvoor een geldige toestemming heeft gegeven. Momenteel vragen wij uw toestemming om u informatie over de Stichting en klimaatverandering te sturen via onze nieuwsbrief.

Wanneer verwerking noodzakelijk is voor de uitvoering van een contract tussen ons

Wij moeten mogelijk uw persoonlijke gegevens verwerken om een contract met u uit te voeren of om stappen te ondernemen op uw verzoek voordat we een contract aangaan. Bijvoorbeeld, als u zich heeft aangemeld voor een service, hebben we uw contactgegevens nodig om dit verzoek in te willigen.

Wanneer het gebruik van uw gegevens in ons gerechtvaardigd belang ligt

Wij mogen uw persoonlijke gegevens gebruiken wanneer het in ons belang is om dit te doen, en die belangen niet worden overschaduwd door enig potentieel nadeel voor u. Wij geloven dat ons gebruik van uw persoonlijke gegevens binnen verschillende van onze gerechtvaardigde belangen valt, waaronder maar niet beperkt tot:

  • Het beheren van onze leden;
  • Het contact opnemen met onze leden over relevante updates van de Stichting en het opnemen in onze maandelijkse nieuwsbrieven;
  • Voor zakelijke optimalisatie en serviceontwikkeling;
  • Het beheren van onze Website;
  • Het zorgen dat onze systemen soepel functioneren;
  • Het analyseren van verkeer op onze Website;
  • Het beschermen tegen onrechtmatig gebruik of ongeoorloofd gebruik van onze systemen, diensten en Website.

We denken niet dat een van de activiteiten die in dit privacybeleid worden beschreven, u op enige manier zal benadelen. U heeft echter wel het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonlijke gegevens op deze basis. We hebben details gegeven over hoe u dit kunt doen in het gedeelte over uw rechten hieronder.

Wanneer verwerking noodzakelijk is om onze wettelijke verplichtingen na te komen

Naast onze verplichtingen tegenover u op basis van een contract, hebben we ook andere wettelijke verplichtingen die we moeten naleven en we mogen uw persoonlijke gegevens gebruiken wanneer dat nodig is om aan deze andere wettelijke verplichtingen te voldoen.

Hoe lang bewaren we uw persoonlijke gegevens?

We bewaren uw persoonlijke gegevens alleen zolang als nodig is voor het doel waarvoor we ze hebben verzameld. Bijvoorbeeld, we bewaren uw persoonlijke gegevens zolang u lid bent van de Stichting, of totdat u zich uitschrijft voor onze e-mails of ons anderszins informeert dat u geen lid meer wilt zijn van de Stichting.

We kunnen uw informatie in bepaalde gevallen langer bewaren. Dit kan om de volgende redenen zijn:

  • Om juridische procedures op te starten, te voeren of te verdedigen, of om te voldoen aan een wettelijke of regelgevende verplichting;
  • Om externe of interne audits te kunnen uitvoeren.

Wanneer het niet langer nodig is om uw gegevens te bewaren, zullen we ze uit onze systemen verwijderen. Daarna behouden we alleen geaggregeerde gegevens waarmee u niet geïdentificeerd kunt worden voor analytische doeleinden.

Wat zijn uw rechten?

Als betrokkene heeft u verschillende wettelijke rechten met betrekking tot uw persoonlijke gegevens. Deze wettelijke rechten omvatten:

  • Het recht om toegang te krijgen tot de persoonlijke gegevens die de Stichting over u heeft;
  • Het recht om te verzoeken dat deze persoonlijke gegevens worden gecorrigeerd, beperkt of verwijderd;
  • Het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van de persoonlijke gegevens om redenen die verband houden met uw specifieke situatie;
  • Het recht om uw toestemming op elk moment in te trekken. Wanneer de verwerking is gebaseerd op uw toestemming, heeft u het recht om deze toestemming op elk moment in te trekken zonder effect voor de rechtmatigheid van de verwerking van persoonlijke gegevens op basis van toestemming vóór de intrekking.

De eenvoudigste manier om uw rechten uit te oefenen is door een eenvoudig bericht te sturen waarin u uw verzoek specificeert naar info@chapterzero-netherlands.nl

Als u van mening bent dat de Stichting uw persoonlijke gegevens niet correct heeft behandeld, heeft u ook het recht om een klacht in te dienen met betrekking tot de verwerking van uw persoonlijke gegevens bij de Nederlandse Autoriteit Persoonsgegevens.

Postbus 93374
2509 AJ Den Haag
Nederland

Tel.: +31 (0) 88 1805 250

Wijzigingen in dit privacybeleid

We zullen dit privacybeleid periodiek herzien en behouden ons het recht voor om dit privacybeleid op elk moment te wijzigen. U erkent dat we wijzigingen in dit privacybeleid kunnen aanbrengen en dat het uw verantwoordelijkheid is om deze webpagina van tijd tot tijd te raadplegen om het privacybeleid te herzien. Waar mogelijk zullen we u actief informeren over de wijzigingen die in het privacybeleid zijn aangebracht. Wijzigingen in dit privacybeleid treden onmiddellijk in werking zodra deze wijzigingen op onze website zijn geplaatst.

Voorwaarden gepubliceerd en voor het laatst bijgewerkt op 27/03/2023